Reactualizat la:

Reprezentanţii Bechtel spun că lucrările la A3 pe secţiunea Câmpia Turzii–Turda vor continua

Reprezentanţii Bechtel spun că lucrările la A3 pe secţiunea Câmpia Turzii–Turda vor continua
CLUJ-NAPOCA. Reprezentanţii companiei Bechtel au anunţat, luni, la prima rundă de negocieri cu sindicatele, că lucrările la porţiunea dintre Turda şi Câmpia Turzii din tronsonul 2B vor continua, însă nu a fost soluţionată problema concedierii colective a celor 1.933 de angajaţi.

Rectifica

“Am fost informat că la discuţia de dimineaţă s-a convenit că, în perioada imediat următoare, lucrările vor continua pe secţiunea Câmpia TurziiTurda. Se va dimensiona o forţă de muncă necesară pentru acele lucrări şi la următoarele întâlniri cu sindicatul se va face cunoscut acel număr. Deocamdată, nu avem un buget pentru lucrările pentru 2010”, a anunţat, luni, directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgârcitu, în cadrul întâlnirii Comisiei de Dialog Social de la sediul Prefecturii Cluj.

Acesta nu a putut precizat nici câţi muncitori lucrează pe această porţiune şi nici din ce fonduri vor fi plătite lucrările.

Preşedintele Sindicatului Angajaţilor Bechtel, Mihai Lup, a afirmat că Bechtel a anunţat că 800 de muncitori ar lucra pe acea porţiune a autostrăzii, dar a susţinut că, în opinia sindicatului, va fi vorba doar de câteva sute. “Am cerut azi un răspuns în ceea ce priveşte numărul angajaţilor care lucrează acolo, dar nu l-am primit. Vom întreba din nou miercuri, la următoarea rundă de negocieri”, a mai spus Lup.

Bogdan Sgârcitu a ţinut să sublinieze, în cadrul Comisiei de Dialog Social, că cea mai mare problemă a firmei nu este neplata datoriilor – pentru care s-a convenit un calendar de rambursare acceptat de partea americană –, ci lipsa garanţiilor privind asigurarea finanţării pe 2010. Sgârcitu a subliniat că Bechtel nu doreşte să dea afară cei 1.933 de angajaţi, bad, dimpotrivă, chiar ar putea să angajeze oameni.  

“Este un obiectiv de investiţii foarte important şi pentru companiile noastre şi nu e sub nicio formă în intenţia Bechtel şi Enka să se afle în acestă situaţie. Interesul nostru e ca acest obiectiv de investiţii să continue şi totuşi angajaţii din acest moment să lucreze în continuare, ba mai mut, să angajăm mai mulţi oameni. Există mai multe condiţii pentru ca acest lucru să se întâmple”, a spus Sgârcitu.

Potrivit lui Sgârcitu, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) datoreză firmei Bechtel în acest moment aproape 200 de milioane de euro. “Acesta nu este impedimentul major, în opinia noastră, pentru că am avut o întâlnire cu premierul, ministrul de Finanţe şi ministrul Transporturilor, iar în această întâlnire am convenit asupra unui grafic de rambursare care se întinde pe următoarele câteva luni, până la sfârşitul lui aprilie. Sunt alte probleme care în momentul de faţă nu au rezolvare foarte precisă şi, de fapt, de rezolvarea lor depinde viitorul acestui proiect. M-aş referi în primul rând la bugetul pentru lucrările pe 2010. Bugetul aprobat de Parlament în ianuarie este de 700 de mil. de lei, aproximativ 170 de mil de euro, sumă care nu acoperă datoriile pentru lucrările din 2009. Nu ni s-a comunicat o soluţie concretă pentru a finanţa proiectul în 2010”, a spus Sgârcitu, amintind că Guvernul nu a fost de acord cu finanţarea lucărilor pe 2010 dintr-un împrumut garantat de stat, pentru că astfel s-ar ajunge la creşterea deficitului bugetar, lucru nepermis de acordul cu FMI.

O altă problemă invocată de Bechtel este lipsa exproprierilor pe tronsonul 3C.  “Nu există exproprieri pe secţiunea 3C, în judeţul Bihor. În judeţul Cluj situaţia e bună, respectiv pe restul de 10 km care mai trebuie construiţi din 2B exproprierile există, dar în Bihor nu, aceasta fiind cauza pricipală pentru care nu beneficiarul nu a obţinut auturizaţia de construire pentru tronsonul 3C”, a completat Sgârcitu.

“Exproprierile pe tronsonul 3C, care are 60 de km, din care pe tronsonul pe care ni l-am propus noi să îl realizăm anul acesta, cei 36 de km, exproprierile sunt făcute în totalitate. Pe restul de 26 de km sunt făcute undeva la 86%, deci mai lipseşte 14%. Acei 14% nu îi împiedică, dar noi discutăm de cei 36 km pe tronsonul 3C unde exproprile sunt făcute 100%”, a declarat Ion Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj.

Directorul a adăugat că pentru a realiza întregul tronsonul de 36 de km din 3C şi cei 10,2 km din 2B dintre Turda şi Câmpia Turzii e nevoie de 260-270 de milioane de euro, din care în acest moment există alocaţi 150 de milioane de euro, prin bugetul de stat. ”Vor fi bani, sigur o să fie bani şi dânşii sunt convinşi că o să fie bani”, a mai spus Pantelimon, întrebat de sursa finanţării celor aproape 50 de km de Autostradă Transilvania programate pentru 2010. 

Referitor al negocierile de luni dimineaţa, preşedintele Cartel Afla Cluj a afirmat că se încearcă găsirea unor metode de protecţie socială pentru cât mai mulţi angajaţi dintre cei 1.933 anunţaţi pentru disponibilizare colectivă.

“În cursul zilei de azi am avut o discuţie care va fi reluată miercuri. Am cerut conducerii Bechtel să ne pună la dispoziţie mai multe variante, să vedem cum protejăm forţa de muncă, câţi angajaţi putem proteja. De cinci ani de zile se pune aceeaşi problemă, în luna ianuarie-februarie, şi anume lipsa finanţării autostrăzii. Noi am făcut presiuni la Guvern, dar, din păcate, domnul ministru Berceanu (n.red. – ministrul Transporturilor Radu Berceanu) ne-a invitat la o discuţie ca la final să dispară din minister”, a spus Pop. 

În cadrul Comisiei de Dialog Social s-a ridicat şi problema firmelor subcontractoare, care au fost cele mai afectate de lipsa plăţii lucrărilor Bechtel de către CNADNR. „Există un calendar convenit cu Guvernul şi aş vrea să fie foarte clar pentru totă lumea că în momentul în care compania noastră va primi acei bani îşi va respecta toate obligaţiile contractuale  Până acum, compania noatră a plătit toate datoriile către stat şi către salariaţi. În momentul în care vom avea acei bani, vom plăti companiie româneşti, subcontractorii, fără aceste firme nu puteam termina autostrada”, a afirmat Bogdan Sgârcitu.

Miercuri, 10 februarie, la ora 14.30, sindicatul şi Bechtel se întâlnesc la Săvădisla pentru o nouă rundă de negocieri privind evitarea disponibilizării colective a celor 1.933 de angajaţi.

SURSA newsin



Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria Clon Ştirile judeţului Cluj
Terapia OHT, o procedura revolutionara in tratarea cancerului
Noua terapie din acest domeniu, se numește Ozone Oxigen High Dose Teraphy (OHT), este un tratament revoluționar, [...] mai multe »
Lucruri de considerat despre achiziţia maşinilor de tip CNC
De-a lungul anilor tehnologia s-a schimbat atât de mult încât inovaţiile pe piaţă sunt aplicate pentru o vastă [...] mai multe »
Prima competiție de crossfit din Transilvania, la Cluj
Pe 20 iunie va avea loc la Cluj-Napoca prima competiție de crossfit din Transilvania. mai multe »
Clon.ro te trimite la concertul lui Julio Iglesias
Participă la concursul organizat de Clon.ro și poți câștiga invitații la concertul lui Julio Iglesias din Cluj.  mai multe »
Explozie intr-un bloc – 16 apartamente avariate
O puternica explozie a avut loc intr-un bloc, in noaptea de luni spre marti. 16 apartamente au fost afectate, sase [...] mai multe »
Repatrierea voluntara, intoarcerea acasa cu demnitate
Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), Biroul în România, în parteneriat cu Asociația Serviciul Apel [...] mai multe »
Show electric in Castelul Banffy,Versailles-ul Transilvaniei
Zeci de mii de iubitori ai muzicii electronice petrec de doua zile in Castelul Banffy din Bontinda, judetul Cluj, in [...] mai multe »
Cluj-Napoca: Corabia lui Tezeu a navigat spre Trofeul Transilvania la TIFF 2013
Festivalul Internaţional de Film Transilvania 2013 și-a desemnat laureatii! Lungmetrajul indian "Corabia lui Tezeu", [...] mai multe »
Cluj: operatie de extirpare a unei tumori de 20 kg!
A crezut iniţial că se îngraşă, apoi că este însărcinată, după care medicii specialişti au descoperit că în [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou