Reactualizat la:

Primele cărţi de identitate electronice vor fi editate începând cu 1 ianuarie 2011

Primele cărţi de identitate electronice vor fi editate începând cu 1 ianuarie 2011
Primele cărţi de identitate electronice vor fi editate începând cu 1 ianuarie 2011, anunţă INEP, care precizează că în Monitorul Oficial al României au fost publicate modificări legislative privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români.

Rectifica

Potrivit Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor(INEP), este vorba despre Legea nr. 243/23.06.2009 pentru modificarea şi completarea O.U.G. nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, pentru modificarea O.G. nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, precum şi pentru modificarea şi completarea O.G. nr. 41/2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice. INEP precizează că elementele de noutate ale actului normativ au în vedere reorganizarea, începând cu data de 01 august 2010, a Registrului Naţional de Evidenţă a Persoanelor (R.N.E.P.), pe un singur nivel, serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor (s.p.c.e.p.) efectuând activităţile de actualizare şi verificare direct pe componenta informatică constituită la nivel central. De asemenea, este reglementată, ca act de identitate, cartea electronică de identitate, care urmează a fi eliberată începând cu data de 01.01.2011, iar cererea pentru eliberarea unei noi cărţi de identitate ca urmare a expirării termenului de valabilitate, poate fi depusă cu cel mult 180 zile, dar nu mai puţin de 15 zile, înainte de expirarea termenului de valabilitate al cărţii de identitate deţinute. Cărţile de identitate provizorii vor fi eliberate cu termen de valabilitate de minim 30 zile şi maxim un an. Conform modificărilor, Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor soluţionează şi cereri pentru înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei, iar pe actul de identitate nu se mai efectuează menţiuni cu privire la “interdicţia de a se afla în anumite localităţi sau de a părăsi localitatea de domiciliu”, aceasta fiind eliminată din categoria situaţiilor în care se eliberează un nou act de identitate, menţiunile în cauză urmând a se opera numai în componentele informatice ale R.N.E.P.. La art. 27 alin.(1) lit.d) a fost eliminată sintagma “pentru mediul rural”, astfel încât documentul eliberat de primării poate să facă dovada adresei de domiciliu şi pentru solicitanţii actelor de identitate care domiciliază în mediul urban.

Ce modificări au fost aduse?

Modificările aduse Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor constau în abilitarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor pentru întocmirea, păstrarea, evidenţa şi eliberarea cărţilor electronice de identitate, eliminarea atribuţiilor serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor privind întocmirea listelor electorale permanente, efectuarea actualizării datelor de identificare şi a adreselor cetăţenilor care au domiciliul în raza de competenţă teritorială a s.p.c.e.p., direct pe componenta informatică constituită la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, iar, de la data de 01 august 2010, direct pe componenta informatică constituită la nivel central. Modificările au în vedere şi respectarea principiului constituţional al autonomiei locale de a stabili competenţa de coordonare a activităţii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor aparţinând consiliilor locale/judeţene în subordinea cărora funcţionează aceste servicii. De asemenea, completările aduse Ordonanţei Guvernului nr. 41/2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice se referă la reglementarea faptului că cererea privind schimbarea numelui pe cale administrativă poate fi depusă şi prin împuternicit cu procură specială sau împuternicire avocaţială. Astfel, serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor care înscrie menţiunea corespunzătoare în actul de naştere are obligaţia de a transmite o comunicare cu privire la schimbarea numelui Direcţiei Generale de Paşapoarte din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Direcţiei Cazier Judiciar, Statistici şi Evidenţe Operative din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi Direcţiei Judeţene a Finanţelor Publice sau, după caz, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a municipiului Bucureşti din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, de la locul de domiciliu al solicitantului.

Sursa: NewsIn



Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria România
Primele rezultate exit-poll: PSD și PNL, partidele favorite la alegerile europarlamentare. Sunt urmate de alianța USR-PLUS
Odată cu închiderea urnelor, rezultatele exit-poll-urilor au fost făcute publice. Conform acestora, la alegerile [...] mai multe »
BEC: Buletinele de vot ștampilate pe prima pagină nu se anulează!
Unii dintre președinții secțiilor de votare au aplicat ștampila pe prima pagină a buletinelor de vot, ceea ce a [...] mai multe »
Fonduri epuizate în 12 ore la Programul „Rabla” pentru electrocasnice 2019
Românii s-au grăbit să-și cumpere electrocasnice prin Programul „Rabla” pentru electrocasnice 2019. În doar 12 [...] mai multe »
România, locul I în topul scumpirilor din UE
România a avut, și în luna aprilie, cea mai mare creștere a prețurilor de consum din Uniunea Europeană, rata [...] mai multe »
Răspuns viral al polițiștilor la întrebarea: De ce am primit amendă dacă am claxonat o fată
Pe pagina de Facebook a Ministerului de Afaceri de Interne sunt trimise zeci de întrebări, iar răspunsurile sunt pe [...] mai multe »
Companiile de ride-sharing își susțin financiar și juridic șoferii care vor avea dificultăți
Companiile de ride-sharing și-au declarat disponibilitatea de a susține financiar și juridic șoferii care vor avea [...] mai multe »
Uber și Taxify, afectate de ”ordonanța taximetriștilor”. Activitatea lor ar putea fi blocată
Activitatea celor două mari companii de ride-sharing ar putea fi blocată începând de joi, 16 mai, din cauza [...] mai multe »
„Armin Untold”, un show special pregătit de artistul olandez pentru publicul din Cluj
CLUJ-NAPOCA. Artistul olandez Armin Van Buuren a pregătit un show unic, exclusiv la nivel mondial, pentru publicul care [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou