Reactualizat la:

Primăria şi Poliţia Rutieră Cluj: limitatoarele de viteză din asfalt sunt montate experimental

Primăria şi Poliţia Rutieră Cluj: limitatoarele de viteză din asfalt sunt montate experimental
Scris de Bianca Preda - CLUJ-NAPOCA. Maşinile clujenilor se lovesc în fiecare zi de niste limitatoare de viteză din asfalt neomologate, iar culmea este că Primăria şi Poliţia Rutieră spun despre aceste praguri că au fost montate experimental.

 (14 comentarii)

Rectifica

Clujeanul Bodo Zoltan a făcut o cerere Primăriei Cluj, Biroului Rutier Cluj, dar şi Registrului Auto Român prin care a cerut să se informeze asupra legalităţii limitatoarelor de viteză turnate din asfalt din apropierea intersecţiilor. “Am cerut să mi se comunice dacă sunt omologate, iar dacă sunt omologate să-mi arate Primăria legea aplicată în acest sens. Am mai cerut de asemenea, să mi se arate exact procedura, documentele necesare pentru ca asemenea limitatoare să fie legale. Răspunsurile autorităţilor care parcă arse de cele două intrebari ale mele evită elegant a-mi răspunde. În mare parte se vorbeşte de altceva nu de ce am intrebat eu; oare au nevoie de ochelari? Se vorbeste de 7cm înălţime sau de semnalizarea limitatoarelor…deşi nu asta era întrebarea” a declarat Bodo Zoltan.

În răspunsul primit de bărbat de la Primărie se arată că “Modelul limitatorului de viteză din asfalt, care are înălţimea de 7 cm, este experimental şi are semnalizarea rutieră cu marcaj şi indicatoare rutiere  “denivelări pentru limitarea vitezei” şi “30km/h”,  indicatoare care se regăsesc în codul rutier”, iar în răspunsul Poliţiei Rutiere se arată următoarele: “Limitatoarele de viteză menţionate de dumneavostră au fost montate de către administratorul drumului public, experimental, au înălţimea de 7 cm şi semnalizare rutieră cu marcaj şi indicatoare rutiere “denivelări pentru limitarea vitezei” şi “30km/h”, indicatoare care se regăsesc în codul rutier”.

Bodo Zoltan a cerut şi opinia RAR-ului, iar ca răspuns a primit următoarea propoziţie: “Registrul Auto Român nu are atribuţii privind omologarea dispozitivelor amplasate pe carosabil în vederea limitării vitezei de deplasare a vehiculelor rutiere”.

“În realitatea dovedită de mine prin răspunsurile oficiale primite de la RAR, SPR, Primărie se dovedeşte în mod clar că este încă un abuz, respectiv o încălcare a legilor şi a oricărei urme de bun simţ, tocmai de cei care ar trebui să servească drept exemplu. Cine le-a montat şi cine a dat acceptul pentru aşa ceva? În cadrul Primăriei există nişte oameni, în cadrul Direcţiei Tehnice-Serviciul Siguranţa Circulaţiei Urbane, plătiţi din banii publici, din banii noştrii pentru a supraveghea şi a avea grijă de drumurile urbane. De asemenea, în cadrul Poliţiei Municipiului Cluj Napoca există Biroul Rutier care are în atribuţiuni clare supravegherea traficului şi a drumurilor municipiului precum şi de avizarea oricărei intervenţii pe carosabil sau alei pietonale. Şi nu cei din urmă RAR au atribuţiuni similare Poliţiei Municipiului-Biroul Rutier, în speţă supraveghere, prevenire, asigurarea siguranţei etc. În cele trei instituţii şi Birouri mai sus amintite sunt nişte zeci de oameni sau poate sute care sunt plătiţi din banii publici tocmai pentru ca aceste cazuri să nu se întâmple şi totuşi cum nu au văzut zeci de oameni cu specializare în domeniu şi care în mare parte sunt la datorie pe străzi că au ‘’crescut’’ foarte multe obstacole ridicole pe drumuri numite limitatoare de viteză” a mai declarat Bodo Zoltan.

Primăria Cluj dă explicaţii în legătură cu pragurile de sol-limitatoare de viteză

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Sorin Apostu, a explicat utilitatea montării pragurilor de sol din oraş, în sensul în care de când au fost montate numărul accidentelor din cauza vitezei a scăzut simţitor. În acest moment în municipiul Cluj-Napoca există 22 de bucăţi de praguri de sol din cauciuc şi 7 limitatoare de viteză din asfalt. “Pragurile de sol montate în oraş în toamna trecută au redus la zero accidentele în zonele respective, având în vedere că fără ele în medie aveau loc 4 accidente pe lună din cauza vitezei. Accidentele de circulaţie au fost zero, aceste praguri de sol se fac în conformitate cu actele normative în vigoare. Am decis să facem aceste praguri de sol în asfalt, unele dintre ele sunt facute bine altele mai pot suferi unele corecturi. Primăria nu poate substitui poliţia rutieră, primaria face ceea ce poate, dar atâta timp cât Poliţia Română nu dă nimic poliţiei locale, Primăria poate să intervină în lucrări de amenajare a unor sensuri unice, bandă rezonatoare, dar nu se poate substitui poliţiei rutiere” a declarat Apostu.

Autorităţile le recomandă şoferilor să circule în astfel de zone cu maxim 30 de kilometri la oră. “Este clar că de când au fost amplasate pragurile, nu au mai fost accidente în zonele respective, cel puţin nu ca şi cauză viteza” a declarat Gina Pop, purtător de cuvânt la IPJ Cluj.

Străzile pe care sunt montate aceste limitatoare sunt:

Din plastic- cauciuc

1. Actorului- Ariesului – 2 buc.

2. Baladei – 1 buc.

3. Gh.Dima – 2 buc.

4. Pasteur – Viilor – 2 buc.

5. Petre Ispirescu – 2 buc.

6. Muresului- Siretului – 2 buc

7. Minerilor – Sapatorilor – 2 buc.

8. Malinului- I.Budai Deleanu- 4 buc.

9. Ciresilor- Ceahlau – 2 buc.

10. Moricz Zsigmond – 1 buc.

11. Campului spre M.Zsigmond- 1 buc.

12. Remetea – 1 buc

Din asfalt

1. Venus- Inau – 1 buc.

2. Al.Bohatiel (Zarnesti) – 1 buc.

3. Bd.1 dec.1918 – semafor Petuniei ( parculet) – 2 buc.

4. Bd.1 dec.1918 – intre I.Ghica si G.Musicescu – 1 buc.

5. Ariesului – Take Ionescu – 2 buc.



Comentarii 14

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria Clon Ştirile judeţului Cluj
Terapia OHT, o procedura revolutionara in tratarea cancerului
Noua terapie din acest domeniu, se numește Ozone Oxigen High Dose Teraphy (OHT), este un tratament revoluționar, [...] mai multe »
Lucruri de considerat despre achiziţia maşinilor de tip CNC
De-a lungul anilor tehnologia s-a schimbat atât de mult încât inovaţiile pe piaţă sunt aplicate pentru o vastă [...] mai multe »
Prima competiție de crossfit din Transilvania, la Cluj
Pe 20 iunie va avea loc la Cluj-Napoca prima competiție de crossfit din Transilvania. mai multe »
Clon.ro te trimite la concertul lui Julio Iglesias
Participă la concursul organizat de Clon.ro și poți câștiga invitații la concertul lui Julio Iglesias din Cluj.  mai multe »
Explozie intr-un bloc – 16 apartamente avariate
O puternica explozie a avut loc intr-un bloc, in noaptea de luni spre marti. 16 apartamente au fost afectate, sase [...] mai multe »
Repatrierea voluntara, intoarcerea acasa cu demnitate
Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), Biroul în România, în parteneriat cu Asociația Serviciul Apel [...] mai multe »
Show electric in Castelul Banffy,Versailles-ul Transilvaniei
Zeci de mii de iubitori ai muzicii electronice petrec de doua zile in Castelul Banffy din Bontinda, judetul Cluj, in [...] mai multe »
Cluj-Napoca: Corabia lui Tezeu a navigat spre Trofeul Transilvania la TIFF 2013
Festivalul Internaţional de Film Transilvania 2013 și-a desemnat laureatii! Lungmetrajul indian "Corabia lui Tezeu", [...] mai multe »
Cluj: operatie de extirpare a unei tumori de 20 kg!
A crezut iniţial că se îngraşă, apoi că este însărcinată, după care medicii specialişti au descoperit că în [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou