Reactualizat la:

Porsche nu vrea să fuzioneze cu Volkswagen!

Porsche nu vrea să fuzioneze cu Volkswagen!
Constructorul de automobile de lux Porsche, care se confruntă cu dificultăţi financiare, a respins luni oferta companiei Volkswagen, care dorea o fuziune între cele două grupuri, relatează AFP.

 (1 comentariu)

Rectifica

“Volkswagen a înaintat o ofertă, dar pentru compania noastră, nu reprezintă un obiectiv”, a declarat purtătorul de cuvânt al Porsche. Prin urmare, împrumutul de 10,75 miliarde euro acordat de un consorţiu de bănci va trebui rambursat cât mai rapid, a mai spus oficialul Porsche. Presa internaţională a scris că grupul Porsche a acuzat Volkswagen şi landul Saxonia Inferioară, acţionarul cheie al VW, de şantaj, după ce grupul auto i-a fixat un ultimatum până luni, 29 iunie, ca să accepte fuziunea. Vineri, Volkswagen a fixat un termen limită pentru luni, 29 iunie, până la care Porsche trebuie să decidă dacă acceptă un plan de fuziune al celor doi producători auto, potrivit ediţiei online a The Wall Street Journal. Potrivit ediţiei de sâmbătă a publicaţiei germane Der Spiegel, planul prevede ca Volkswagen să preia 49% din afacerea de maşini sport a Porsche, pentru 3-4 miliarde euro, iar directorul executiv al Porsche, Wendelin Wiedeking, şi preşedintele companiei, Wolfgang Porsche, trebuie să dea un răspuns până la finalul acestei luni. Volkswagen a ameninţat că ar putea să ceară ca Porsche să ramburseze în septembrie creditul de 700 milioane euro pe care i l-a acordat în luna mai, dacă Porsche respinge oferta, a relatat Der Spiegel, fără a cita surse. În replică, Wolfgang Porsche şi adjunctul său, Wolfgang Porsche, un reprezentant al angajaţilor, au precizat sâmbătă, într-un comunicat de presă, că au primit un ultimatum de la Volkswagen şi landul Saxonia Inferioară, pe care îl resping, potrivit Reuters. “Nu vom accepta şantajul. Ultimatumurile nu-şi au locul în secolul XXI”, au declarat cei doi, în comunicat. Porsche este acţionarul majoritar al Volkswagen, la care deţine 51% din acţiuni, participaţie la care a ajuns îndatorându-se masiv, cu 9 miliarde euro. Miza operaţiunii era atingerea unei participaţii de 75% din capitalul Volkswagen, ce ar fi permis Porsche să obţină acces la lichidităţile importante ale VW. După debutul crizei financiare, Porsche nu a mai reuşit să-şi majoreze participaţia pentru a obţine controlul VW şi, în lipsă de alternative, a fost nevoit chiar să recurgă, la finalul lunii mai, la un împrumut de 700 milioane euro de la Volkswagen. Potrivit planului Volkswagen, prezentat de Der Spiegel, compania care ar rezulta în urma fuziunii ar fi deţinută în proporţie de 40% de familiile Porsche şi Piech, 20% din capital va aparţine landului Saxonia Inferioară, Qatarul va deţine 15%, iar un alt fond suveran – 5%.

Sursa: NewsIn



Comentarii 1

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria Auto
Noi probleme pentru Volkswagen. Un mare producător de cipuri dă în judecată compania auto şi cere despăgubiri uriașe
Fabricantul de componente electronice Bradcom a deschis în instanţă o plângere înpotriva Volkswagen, legată de [...] mai multe »
Germania a devenit cea mai mare piață europeană pentru mașinile electrice
Germania a devenit cea mai mare piață pentru mașinile electrice și hibrizi plug-in din Europa. mai multe »
O greșeală de software l-a costat pe Lewis Hamilton victoria la Melbourne
Directorul executiv al Mercedes AMG, Toto Wolff, a vorbit despre prologul noului sezon, marcat de un podium pentru [...] mai multe »
Williams şi-a lansat noul monopost pentru acest sezon de F1
Reprezentanţii Williams şi-au lansat noile maşini pe 15 februarie, în cadrul unei ceremonii la Londra. mai multe »
Formula 1: Echipa Renault îşi va prezenta noul monopost în 20 februarie
Echipa Renault a anunţat că îşi va prezenta pe 20 februarie noul monopost, RS18, cu care va concura în ediţia 2018 [...] mai multe »
Record mondial pentru cel mai lung drift. Derapaj controlat cu BMW M5 pe o distanţă de 374 de kilometri
Un BMW M5 a fost folosit pentru realizarea celui mai lung derapaj controlat. Cel mai lung drift măsoară acum 374.17 [...] mai multe »
O mașină de Formula 1 condusă de Michael Schumacher, vândută la licitație cu 7,5 milioane de dolari
Licitațiile de toamnă organizate la New York s-au încheiat joi cu o surpriză: un Ferrari condus de Michael [...] mai multe »
Uber face echipă cu NASA pentru a construi o mașină zburătoare până în 2020
Ştiri ce par de domeniul fantasticului vin din SUA. Nu este o glumă, compania Uber anunţând oficial că va face [...] mai multe »
Cea mai rapidă maşină din lume este produsă în Suedia. Koenigsegg bate recordul stabilit de Bugatti Veyron
Vești proaste pentru Bugatti și Hennessey. Koenigsegg este, oficial, producătorul celei mai rapide mașini din lume. mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou