O gaură neagră monstruoasă care n-ar fi trebuit să existe în Calea Lactee a fost descoperită

O gaură neagră atât de mare încât n-ar fi trebuit să existe în Calea Lactee a fost detectată de cercetători în cealaltă parte a galaxiei noastre, iar descoperirea pune sub semnul întrebării teoriile existente despre evoluţia stelelor, informează cnet.com.

În general, s-a presupus că aceste găuri negre ar putea ajunge la o masă de până la 20 de ori mai mare decât cea a Soarelui. Însă descoperirea unei găuri negre-“monstru” – LB-1 -, cu o masă de aproximativ 70 de ori mai mare decât a Soarelui, la o distanţă de aproximativ 15.000 de ani-lumină de Terra, i-a surprins pe astronomii chinezi.

Într-un nou studiu, publicat în revista Nature miercuri, o echipă de cercetători de la Academia de Ştiinţe Chineză a monitorizat galaxia cu ajutorul telescopului spectroscopic al Observatorului Xinglong din China.

Găurile negre nu emit lumină, aşa că astronomii trebuie să le caute pe cele care au o stea în apropiere sau să urmărească gazele şi praful care se învârt în jurul acestora. Descoperirea acestei găuri negre uriaşe s-a datorat telescopului ultraperformant.

“Găurile negre cu o astfel de masă nu trebuie să se afle în galaxia noastră, în acord cu majoritatea modelelor actuale de evoluţie a stelelor”, a spus astronomul Liu Jifeng, de la Observatorul Naţional Astronomic din China, coordonator al studiului, într-un comunicat de presă.

Liu sugerează că găurile negre de această dimensiune sunt neobişnuite deoarece stelele care le dau naştere pierd, în general, mult din gazul lor, atunci când încep să moară. Urmărind acest fir, observaţii ulterioare cu telescoape din Spania şi SUA i-au ajutat pe cercetători să descopere o stea de aproape opt ori mai mare decât Soarele.

Sursa: Mediafax

Celebra banană lipită cu bandă adezivă a fost … mâncată!
Celebra lucrare „semnată" de artistul italian Maurizio Cattelan, evaluată la 120.000 de dolari a fost... mâncată [...] mai multe »