Reactualizat la:

Lidl scoate complet de la vânzare produsele de plastic de unică folosinţă

Lidl scoate complet de la vânzare produsele de plastic de unică folosinţă © FOTO: MEDIAFAX
Începând cu 15 august, Lidl scoate complet de la vânzare produsele de plastic de unică folosinţă, cum ar fi pahare, farfurii adânci şi întinse, dar şi tacâmuri şi paie, şi testează alternative pentru pungile de la raioanele de legume şi fructe şi brutărie, informează compania.

Rectifica

Totodată, Lidl va începe în acest an testarea unei soluţii de tip sacoşă reutilizabilă pentru cântărirea şi transportul fructelor şi legumelor din Piaţa Lidl, dar şi a pungilor din plastic compostabil, analizând viabilitatea acestui material ca alternativă la plasticul subţire.

În 2018, compania a anunţat că îşi propune să reducă plasticul utilizat cu cel puţin 20%, până în 2025. De asemenea, demersurile se află în linie cu decizia Consiliului UE, de a interzice utilizarea articolelor din plastic de unică folosinţă, fiind asumate de Lidl în mod voluntar, înainte ca aceasta să intre în vigoare, în anul 2021. Compania acţionează în linie cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, ce îşi propune să diminueze cantitatea de plastic folosită şi să închidă ciclurile de reciclare.

În acest sens, compania ia măsuri precum crearea unor ambalaje complet reciclabile pentru produsele marcă proprie, folosirea pungilor reutilizabile sau testarea celor din material compostabil din resurse regenerabile, care respectă reglementările internaţionale din domeniul ambalajelor biodegradabile, precum standardul european EN 13432 şi certificarea TUV Austria.

Ca parte a aceleiaşi strategii mai ample, anunţată în 2018, Lidl România va introduce ambalaje prietenoase cu mediul pentru articolele marcă proprie, ce alcătuiesc aproximativ 80% din întregul sortiment de produse. Până în 2025, toate ambalajele din plastic pentru mărcile proprii vor fi concepute astfel încât să fie 100% reciclabile.

Pe lângă măsurile interne pe care compania le ia pentru a reduce plasticul în magazinele sale, Lidl investeşte şi în programe de impact în domeniul protecţiei mediului, derulate de organizaţii non-profit. Cea mai recentă iniţiativă este „Cu apele curate”, lansată în această primăvară de Asociaţia MaiMultVerde, ce îşi propune să combată poluarea cu plastic a apelor Dunării. Proiectul cuprinde acţiuni de igienizare a malurilor fluviului şi de identificare şi implementare a soluţiilor de prevenire a poluării cu plastic a Dunării. Proiectul include şi evaluarea şi revizuirea politicilor publice privind gestiunea deşeurilor din plastic, protejarea apelor sau educaţia pentru mediu cu implicarea autorităţilor române.

Sursa: Mediafax



Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria România
Românii şi bulgarii se află pe ultimele locuri în UE în privinţa rezervării vacanţelor on-line
Jumătate dintre utilizatorii de internet din UE au declarat că şi-au rezervat vacanţa sau deplasările prin mediul [...] mai multe »
Guvernul va aloca 45 de milioane lei pentru Sistemul Național de Management privind dizabilitatea
Premierul Viorica Dăncilă a declarat, miercuri, că Guvernul va aproba alocarea a peste 45 milioane de lei pentru [...] mai multe »
Președintele Alianței Tăticilor, Bogdan Drăghici, reținut pentru că ar fi agresat sexual un minor
Bogdan Drăghici, președintele T.A.T.A. – Alianța Antidiscriminare a Tuturor Tăticilor – a fost reținut de [...] mai multe »
Donald Trump după întâlnirea cu Iohannis: Mi-ar plăcea să vin în România
Marți, 20 august, cei doi lideri politici – Donald Trump și Klaus Iohannis – au avut o întrevedere la Washington [...] mai multe »
Alpinistul Zsolt Torok a fost decorat post-mortem cu Ordinul Național ”Pentru Merit”
Președintele României l-a decorat pe alpinistul Zsolt Torok post-mortem cu Ordinul Național ”Pentru Merit” în [...] mai multe »
România, pe locul întâi: cea mai periculoasă țară din UE pentru pietoni și bicicliști
Conform unui raport publicat marți de Eurostat, dintre toate statele membre ale Uniunii europene, România este țara [...] mai multe »
Altex România iese de pe platforma eMAG din cauza comisioanelor
Altex părăseşte platforma marketplace eMAG după o prezenţă de un an şi jumătate, din cauza comisioanelor prea [...] mai multe »
Crapul, cel mai vândut pește românesc
În ceea ce privește vânzările pe plan local crapul este cel mai bine vândut peşte autohton, cu aproximativ 10 mii [...] mai multe »
Trei sferturi dintre români spun că au o relație bună cu băncile
În general, românii nu întâmpină probleme cu băncile sau cu IFN-urile, peste 75% dintre cei chestionați au [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou