Reactualizat la:

Incep lucrarile la liniile de tramvai. Vezi calendarul lucrarilor

FOTO presalocala.com FOTO presalocala.com
Primăria municipiului Cluj-Napoca a atribuit contractul pentru dirigenţia de şantier a obiectivului de investiţii “modernizarea liniei de tramvai”. Titularul este asocierea SC Irimat Cons SRL/Acciona Ing. SA, cu valoarea de 0,6528% din valoarea situaţiilor de lucrări executate şi acceptate la plată de inspectorul de şantier (la licitaţie a mai participat asocierea SC Galliano/Iovidia/Metroul S.A.- cu oferta de 0,75% din valoarea situaţiilor de lucrări executate şi acceptate la plată de inspectorul de şantier).

Rectifica

“Este un proiect foarte important pentru strategia de modernizare a transportului în comun. Va creşte viteza de transport (timpul de călătorie va fi redus la jumătate), va creşte capacitatea de transport cu cel puţin 10%, va scădea poluarea sonoră pentru vor exista amortizoare de cauciuc pentru sunet şi vibraţii, clădirile nu vor mai trepida, carosabilul nu se va mai distruge aşa cum o face acuma, va fi mai economicos din punct de vedere al consumului energetic (cu 38-40%). Tramvaiul este un mijloc de transport folosit în multe dintre marile capitale europene. Atâta doar că el trebuie modernizat, adus la zi şi exact aceasta facem prin acest proiect” a declarat primarul Sorin Apostu.

Pe tronsonul Mănăştur-Piaţa Gării proiectul presupune:

– refacerea a 11,77 km linie de tramvai

– construirea a 7 noi refugii pentru persoane şi refacerea celor 5 deja existente

– amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi

– 3.200 mp spaţiu verde amenajat

– timpul va fi redus de la 48 de minute în medie la 24 de minute

– numărul de călători va creşte de la aproximativ 166.000 pe an, la peste 186.000 pe an

Pe tronsonul Piaţa Gării – Bd. Muncii proiectul presupune:

– refacerea a 14,18 km linie de tramvai

– construirea unui nou refugiu pentru persoane şi refacerea celor 2 deja existente

– amenajarea a 3 rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi

– 402 mp de spaţiu verde amenajat

– timpul va fi redus de la 36 de minute în medie la 19,2 minute

– numărul de călători va creşte de la aproximativ 89.000 pe an, la peste 103.000 pe an

Garanţia lucrărilor care a solicitat-o Primăria prin caietul de sarcini este de 5 ani pentru tramă şi de 10 ani pentru calea de rulare.

In plus, proiectul înseamnă peste 200 de noi locuri de muncă.

Termene

Calendarul activităţilor se întinde pe 2 ani:

Termene intermediare pentru tronson 1 (Mănăştur – P-ţa Gării):

– str. Bucium-Calvaria – 3 luni de la ordinul de începere a lucrărilor (luna 1-3)

– Calvaria – Pod Horea – 6 luni de la etapa precedentă (luna 4-9)

– Pod Horea – Gară – 3 luni de la etapa precedentă (luna 10-12)

Termene intermediare pentru tronson 2 (P-ţa Gării – Bdul Muncii)

– Căii Ferate – str. Gării – 2 luni (luna 13-14)

– Str. Gării – Maramureşului – 2 luni (luna 15-16)

– Maramureşului – Bdul Muncii – 2 luni (luna 17-18)

– Bdul Muncii – Cpt. Grigore Ignat – 6 luni (luna 19-24)

“În cazul în care executantul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin contract, va plăti penalităţi de 0,5%/zi întârziere din valoarea lucrărilor neexecutate, până la îndeplinirea efectivă a obligaţiilor. În aşteptarea momentului de semnare a contractelor pentru execuţia investiţiei, municipalitatea a început organizarea pentru gestionarea acestui proiect atât de important, dar care va modifica pe termen scurt obiceiurile clujenilor care se deplasau cu ajutorul tramvaiului. Pe anumite perioade se vor introduce autobuze în locul tramvaielor şi se va circula cu restricţionări. În prima fază, cât se va lucra pe segmentul Bucium – Calvaria, tramvaiul va putea circula în continuare şi cu câteva lucrări minore va putea întoarce la podul Calvaria. Dar pe alte tronsoane circulaţia va trebui asigurată cu autobuze. RATUC are pregătite autovehicule pentru a le pune la dispoziţia călătorilor. Fiecare etapă de lucrări va fi anunţată din timp, iar primăria va încerca să anticipeze problemele de trafic şi disconfortul pentru cei direct afectaţi de şantier, în vederea reducerii la maximum a acestor probleme” a mai declarat Apostu.

Comisia de licitaţie a finalizat procedura de atribuire a contractului de execuţie pentru obiectivul “Modernizarea liniei de tramvai pe tronsoanele Mănăştur – Piaţa Gării – B-dul Muncii”. Oferta câştigătoare a fost declarată cea a asocierii SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup, în valoare de 104.022.863,41 lei. Contratul se va semna după expirarea termenului de 10 zile pentru eventuale contestaţii, urmând ca lucrările să fie demarate concomitent pe cele două sectoare ale obiectivului de investiţii, în cel mai scurt timp.

Finanţarea acestui proiect major de investiţii în infrastructură se realizează din fonduri europene nerambursabile, accesate de către Primăria municipiului Cluj-Napoca prin Programul Operaţional Regional, axa 1.1, destinată polilor de creştere.

Pentru această licitaţie s-au depus 7 oferte de către:

1. ALPINE S.A.

2. BALZOLA CONSTRUCŢII S.R.L.

3. ISAF- SOCIETATE DE SEMNALIZĂRI ŞI AUTOMATIZĂRI FEROVIARE S.A.

4. MARI-VILA COM S.R.L.

5. MARTIN ROSE ROMANIA

6. SOCIETATEA DE CONSTRUCŢII ÎN TRANSPORTURI BUCUREŞTI S.A.

7. SWIETELSKY Baugesellschaft mbH -Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup

Dintre aceste oferte s-au calificat numai două, respectiv cea a ISAF Societate de semnalizări şi Automatizări Feroviare SA, în valoare de 111.188.845 lei si cea a asocierii SWIETELSKY Baugesellschaft mbH – Astalrom – Euroconstruct – Transferoviar Grup, în valoare de 104.022.863,41 lei.

Motivele care au stat la baza respingerii ofertelor:

1. SOCIETATEA DE CONSTRUCŢII ÎN TRANSPORTURI BUCUREŞTI SA. – ofertă întârziată – lipsa garanţiei de participare

2. ALPINE S.A. – propunerea tehnică nu a corespuns caietului de sarcini/proiectului tehnic – nu s-a prezentat disponibilitatea, metodoligia, condiţionările şi eventualele sarcini impuse pentru terţi la realizarea liniilor provizorii de tramvaie, conform planurilor de situaţie date

3. MARTIN ROSE ROMÂNIA – propunerea tehnică nu a corespuns caietului de sarcini/proiectului tehnic

4. BALZOLA CONSTRUCŢII SRL – nu a îndeplinit cerinţa minimă de calificare privind contracte similare şi nici pe cea privind personalul

5. SC MARI-VILA COM SRL – oferta inacceptabilă din cauză că nu îndeplineşte cerinţele minime de calificare solicitate (respectiv experienţa similară de 100.000.000 de lei rezultată din cumularea sumelor a cel mult 3 contracte realizate în ultimii 5 ani) şi neconformă deoarece conţine în cadrul propunerii financiare preţuri care nu sunt rezultatul liberei concurenţe şi nu pot fi justificate (conform HG nr. 925/2006).

Incep lucrarile de modernizare a liniilor de tramvai. Castigatorul licitatiei a fost desemnat

Taguri: , , , ,


Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria Clon Ştirile judeţului Cluj
Totul despre relațiile online
Dacă încă nu ți-ai găsit jumătatea nu trebuie să intri în panică, indiferent de vârstă. mai multe »
Terapia OHT, o procedura revolutionara in tratarea cancerului
Noua terapie din acest domeniu, se numește Ozone Oxigen High Dose Teraphy (OHT), este un tratament revoluționar, [...] mai multe »
Lucruri de considerat despre achiziţia maşinilor de tip CNC
De-a lungul anilor tehnologia s-a schimbat atât de mult încât inovaţiile pe piaţă sunt aplicate pentru o vastă [...] mai multe »
Prima competiție de crossfit din Transilvania, la Cluj
Pe 20 iunie va avea loc la Cluj-Napoca prima competiție de crossfit din Transilvania. mai multe »
Clon.ro te trimite la concertul lui Julio Iglesias
Participă la concursul organizat de Clon.ro și poți câștiga invitații la concertul lui Julio Iglesias din Cluj.  mai multe »
Explozie intr-un bloc – 16 apartamente avariate
O puternica explozie a avut loc intr-un bloc, in noaptea de luni spre marti. 16 apartamente au fost afectate, sase [...] mai multe »
Repatrierea voluntara, intoarcerea acasa cu demnitate
Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), Biroul în România, în parteneriat cu Asociația Serviciul Apel [...] mai multe »
Show electric in Castelul Banffy,Versailles-ul Transilvaniei
Zeci de mii de iubitori ai muzicii electronice petrec de doua zile in Castelul Banffy din Bontinda, judetul Cluj, in [...] mai multe »
Cluj-Napoca: Corabia lui Tezeu a navigat spre Trofeul Transilvania la TIFF 2013
Festivalul Internaţional de Film Transilvania 2013 și-a desemnat laureatii! Lungmetrajul indian "Corabia lui Tezeu", [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou