Reactualizat la:

Inca o reusita fantastica in Himalaya pentru cei trei alpinisti clujeni: au izbutit sa treaca un “abis alb”!

Dupa ce au reusit sa urce in urma cu doua saptamani pe varful Naya Kanga, 5887m, cei trei alpinisti clujeni si-au continuat aventura in Himalaya si au mai bifat o premiera romaneasca: varful  Lobuche Est 6164 m.

Rectifica

Ascensiunea s-a facut tot in stil alpin, iar dificultatile au fost la fel de numeroase precum la cel dintai varf din aceasta expeditie. Ceea ce le-a dat acum batai de cap lui Vlad Capusan, Lea Urs si Joco Biro a fost zapada din abundenta, accentuata de zapada care cadea necontenit. Intr-un final au reusit sa duca numele judetului nostru pe unul dintre varfurile izoltate din Himalaya, au reusit acolo unde altii inaintea lor au esuat.

“Cu cat ne-am apropiat mai mult de varf am fost intampinati cu vesti mai putin bune… Inaintea noastra alte 2 echipe incercase creasta sud-estica , dar conditile i-au determinat sa se retraga. Era randul nostru …Ajunsi fata in fata cu varful conditile meteo ne-au repus in aceeasi situatie ca pe Naya Kanga: varful era invaluit intr-un abis alb, iar vremea nu parea sa se schimbe prea curand .Dupa o discutie intre noi am decis asupra unei tentative intr-un stil alpin si intr-o maniera fast and light, avand in vedere materialele si mancarea limitata, dar si conditile meteo precare. Ajunsi in tabara de baza, Vlad a propus inaintarea spre o tabara cat mai avansata, la peste 5200m vremea s-a inrautatit sever, iar inaintarea a devenit imposibila”, au marturisit cei trei.

O partida de carti la peste 5000 de metri

Cei trei clujeni au campat intr-un loc expus la peste 5000 metri, insa acest lucru nu le-a luat cheful unei partide de carti. “Intr-un white-out total am cautat solutii rapide. In final am campat intr-un loc expus si foarte incomod. Aici zapada era destul de mare, iar spre seara a inceput sa si ninga, dar cel putin ne-am incalzit cu un ceai si o supa calda iar spre final am jucat si o partida de carti. Am schitat in linii mari un traseu care urma sa se desfasoare pe fata sudica. Gandul la ce va urma fierbea in mintile fiecaruia, iar adrenalina era la cote maxime”, a spus Vlad Capusan.

Ascensiune cu batoane de ciocolata

A doua zi au reluat ascensiunea, iar tot ce aveau sa ia cu ei a fost doar strictul necesar: echipamentul tehnic, ceva snowbaruri, cuie de gheata, 2 corzi de 60 , anouri..si batoanele de ciocolata. Ca si data trecuta, ascensiunea varfului s-a facut cu un stoc limitat de alimente, iar de aceasta data batoanele de ciocolata au reprezentat ingredientul de baza.

Se vede varful

“La ora 11 am avut norocul sa prindem o mica fereastra  si am reusit sa vedem insfarsit varful. Mai aveam de trecut cateva crevase in treapta si ajungeam sus.  Acesta a fost punctul cheie care ne-a reincarcat psihic  si am fortat spre varf . Cu fiecare pas pe care il faceam eram mai aproape de visul nostru. Am ajuns pe varf la ora 12.25 pe o vreme foarte inchisa, in care pe langa ceata si vantul puternic a inceput sa si ninga”, a scris cei trei clujeni. In momentul ascensiunii lor, alpinistii au ridicat privirea la orizont, vazand ridicandu-se impunator un alt varf, o alta tinta de-a lor: Amadablam!

Premiera romaneasca in Himalaya! “Dupa 11 zile de aventura am pasit pe un vis… era varful pentru care ne-am invins pe noi insine”

Echipa clujeana care vrea sa cucereasca Himalaya a ajuns in Kashmir!

Trei tineri clujeni vor sa cucereasca trei varfuri izolate din Muntii Himalaya!