Reactualizat la:

Discuţiile pentru salvarea Opel au eşuat după ce GM a cerut ajutoare de 300 milioane euro

Discuţiile pentru salvarea Opel au eşuat după ce GM a cerut ajutoare de 300 milioane euro
Discuţiile purtate de General Motors (GM) cu oficialii de la Berlin pentru salvarea diviziei Opel, a constructorului american, au eşuat, după ce GM a cerut sprijin financiar de 300 milioane euro, relatează Bloomberg.

 (2 comentarii)

Rectifica

În urma discuţiilor desfăşurate la biroul cancelarului german Angela Merkel, la care participă membrii cabinetului său şi oficiali ai statului, un reprezentant al Departamentului Trezoreriei şi directori ai companiei, potenţialii cumpărători au Opel au rămas Fiat SpA şi Magna International Inc.

Guvernul speră să ajungă la o soluţie până mâine, a declarat ministrul german al economiei Karl-Theodor zu Guttenberg.

“Rezultatul discuţiilor nu a fost cel scontat, din cauza cererilor neaşteptate formulate de oficialii GM. Nu avem asigurarea necesară pentru extinderea unui credit punte”, a spus acesta.

“Am avut o surpriză neplăcută în momentul în care GM şi-a exprimat cererea, la o oră după începerea discuţiilor. Considerăm acţiunea constructorului drept scandaloasă”, a declarat ministrul finanţelor, Peer Steinbrueck.

Compania GM, care se confruntă cu un potenţial faliment, a cerut asistenţă financiară imediată din partea guvernului german, pentru menţinerea operaţiunilor Opel. Merkel se află sub presiunea autorităţilor de reglementare şi sindicatelor muncitorilor din industria auto pentru salvarea celor 25.000 de angajaţi ai Opel din Germania.

Potrivit declaraţiilor lui Guttenberg, constructorul auto Fiat şi producătorul canadian de piese auto Magna au rămas singurii potenţiali cumpărători ai companiei. Oferta companiei RHJ International SA a fost “anulată”, a mai spus Steinbrueck.

Ambele companii rămase în cursă au şanse egale pentru cumpărarea Opel, deşi insolvenţa diviziei europene a GM rămâne, încă, o opţiune viabilă, a mai spus Guttenberg.

Preşedintele Magna, Frank Stronach, a declarat că grupul pe care îl reprezintă ar fi de acord să acorde cele 300 milioane euro cerute de GM, atât timp cât guvernul Germaniei “ne va ajuta să primim banii înapoi”, în cazul în care Opel intră în faliment. Steinbrueck a clasificat oferta Magna drept “foarte atractivă”.

GM vinde Opel ca parte a planului global de reorganizare pe care producătorul auto trebuie să-l ducă la capăt cu succes înaintea termenului limită de 1 iunie, impus de guvernul Statelor Unite. Miercuri, GM a anunţat că activele sale europene, precum fabrici, organizaţii de vânzări şi tehnologie au fost transferate companiei Adam Opel GmbH, marcând un pas înainte către separarea acesteia de GM.

Transferarea activelor europene către Opel “vor asigura compania că procedurile pentru găsirea unui investitor nu vor fi complicate de un faliment al GM.

Toate semnele de pe piaţă arată că pe 1 iunie, GM va înainta cerere pentru a intra sub protecţia instanţei”, a declarat un analist.

În acelaşi timp, potrivit Reuters, rivala GM, compania auto americană Chrysler LLC, care a intrat pe 30 aprilie în faliment, se confruntă cu o audiere la New York, în procesul de faliment, în urma căreia Fiat ar putea prelua controlul celor mai performante active ale sale, conform programului indicat de administraţia preşedintelui american, Barack Obama.

La mai puţin de o lună după ce a înaintat cerere pentru intrarea în faliment, Chrysler caută aprobarea curţii pentru vânzarea operaţiunilor performante către “o nouă companie Chrysler”, deţinută de Fiat, sindicatele angajaţilor şi guvernele Statelor Unite şi Canadei, în schimbul a două miliarde dolari plătite creditorilor.

Taguri: , , ,


Comentarii 2

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria Auto
Noi probleme pentru Volkswagen. Un mare producător de cipuri dă în judecată compania auto şi cere despăgubiri uriașe
Fabricantul de componente electronice Bradcom a deschis în instanţă o plângere înpotriva Volkswagen, legată de [...] mai multe »
Germania a devenit cea mai mare piață europeană pentru mașinile electrice
Germania a devenit cea mai mare piață pentru mașinile electrice și hibrizi plug-in din Europa. mai multe »
O greșeală de software l-a costat pe Lewis Hamilton victoria la Melbourne
Directorul executiv al Mercedes AMG, Toto Wolff, a vorbit despre prologul noului sezon, marcat de un podium pentru [...] mai multe »
Williams şi-a lansat noul monopost pentru acest sezon de F1
Reprezentanţii Williams şi-au lansat noile maşini pe 15 februarie, în cadrul unei ceremonii la Londra. mai multe »
Formula 1: Echipa Renault îşi va prezenta noul monopost în 20 februarie
Echipa Renault a anunţat că îşi va prezenta pe 20 februarie noul monopost, RS18, cu care va concura în ediţia 2018 [...] mai multe »
Record mondial pentru cel mai lung drift. Derapaj controlat cu BMW M5 pe o distanţă de 374 de kilometri
Un BMW M5 a fost folosit pentru realizarea celui mai lung derapaj controlat. Cel mai lung drift măsoară acum 374.17 [...] mai multe »
O mașină de Formula 1 condusă de Michael Schumacher, vândută la licitație cu 7,5 milioane de dolari
Licitațiile de toamnă organizate la New York s-au încheiat joi cu o surpriză: un Ferrari condus de Michael [...] mai multe »
Uber face echipă cu NASA pentru a construi o mașină zburătoare până în 2020
Ştiri ce par de domeniul fantasticului vin din SUA. Nu este o glumă, compania Uber anunţând oficial că va face [...] mai multe »
Cea mai rapidă maşină din lume este produsă în Suedia. Koenigsegg bate recordul stabilit de Bugatti Veyron
Vești proaste pentru Bugatti și Hennessey. Koenigsegg este, oficial, producătorul celei mai rapide mașini din lume. mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou