Reactualizat la:

Construirea unei autostrăzi va avea un cost standard pe kilometru de 5,05 – 6,1 milioane euro

Construirea unei autostrăzi va avea un cost standard pe kilometru de 5,05 – 6,1 milioane euro
Construirea unei autostrăzi va avea un cost standard pe kilometru cuprins între 5,05 milioane euro şi 6,1 milioane euro, fără TVA, iar reparaţia capitală a unei căi ferate va costa 1,19 milioane euro/km, fără TVA, conform unui proiect de HG elaborat de Ministerul Transporturilor.

 (5 comentarii)

Rectifica

Proiectul conţine 12 standarde de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport.

“Standardele de cost elaborate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii constituie documente de referinţă cu rol de ghidare in promovarea obiectivelor de investiţii, finanţate din fonduri publice, similare din punct de vedere tehnic cu obiectivele de referinţă prezentate în standardele respective. Standardele de cost (…) se adresează operatorilor economici, pentru elaborarea ofertelor în vederea contractării investiţiilor din domeniul infrastructurii în transporturi şi ordonatorului de credite pentru fundamentarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiţii şi a necesarului de fonduri publice pentru finanţarea programelor de investiţii în condiţii de eficienţă economică”, se arată în document.

Standardele de cost vor fi actualizate periodic sau ori de câte ori este necesar, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, în funcţie de evoluţia progresului tehnic şi al preţurilor resurselor specifice în domeniul infrastructurii în transporturi şi/sau pe baza solicitărilor fundamentate de alte organe de specialitate.

Normele nu cuprind cheltuielile aferente mai multor capitole din structura devizului general al investiţiei, aprobată prin Hotărârea Guvernului 28/2008, respectiv cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului, cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului, cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică, cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar sau alte cheltuieli.

Potrivit anexei documentului, costul standard pe kilometru pentru autostrăzi extraurbane în zonă de deal şi de şes este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelaşi tip de autostradă în zonă de munte se ridică la 6,1 milioane euro.

Reabilitarea unui drum naţional clasa tehnică III are un cost standard de 761.000 euro/ km, iar cel pentru un drum naţional nou clasa tehnică III este de 3,86 milioane de euro/ km.

Pe segmentul feroviar, costurile standard pentru reabilitarea unei căi ferate coridor european şi pentru reparaţii capitale a unei linii de cale ferată sunt de 2,18 milioane euro/ km, respectiv 1,19 milioane euro/ km.

În sectorul naval au fost elaborate standarde pentru cheu maritim la -13,5 metri (21.450 euro/ml), cheu fluvial pereat (8.861 euro/ml) şi punct de trecere a Dunării cu bacul (551.845 euro/bucată).

Standarde de cost au fost elaborate şi în domeniul aerian, standardul de cost pentru o pistă de aterizare fiind, în funcţie de clasificare, de 391.071 euro/100 metri şi, respectiv, 557.500 euro/100 metri.

Sumele nu includ TVA şi au fost exprimate la un curs de 4,2 lei pentru un euro, luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru acest an.

“Este de menţionat faptul că, până în prezent, nu au fost elaborate standarde de cost pe baza cărora se realizează lucrările de investiţii din fonduri publice in domeniul infrastructurii de transport”, se menţionează în nota de fundamentare a proiectului.

Prin elaborarea acestora se urmăreşte evitarea subfinanţării sau suprafinanţării cauzate de erorile de fundamentare a costurilor lucrărilor de investiţii pentru obiectivele din domeniul infrastructurii de transport.

Cele 12 standarde fac parte din prima listă a obiectivelor de investiţii realizate din fonduri publice pentru lucrări de investiţii in domeniul infrastructurii de transport.

Autorii documentului notează că aprobarea proiectului va permite şi majorarea volumului obiectivelor de investiţii din domeniul transporturilor la nivel naţional, creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene şi adaptarea cheltuirii banilor publici, prin realizarea de lucrări de investiţii, atât la nevoile beneficiarilor finali, cât şi la resursele financiare existente.

mediafax



Comentarii 5

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria România
Raed Arafat, audiat la Parchetul General în dosarul Colectiv
Raed Arafat a fost audiat timp de patru ore, la Parchetul General, în dosarul Colectiv. Acesta a dat declarații [...] mai multe »
Analiză îngrijorătoare: Românii plătesc mai mult decât londonezii şi dublu faţă de cehi pentru carnea de porc
Consumatorii români de carne plătesc 8,20 dolari pentru 500 grame de bacon, aproape dublu faţă de cehi (4,70 dolari) [...] mai multe »
Alertă răpire copil: O fetiță de 13 ani a fost răpită de unchiul său. Fata este căutată în întreaga țară
Alertă răpire copil, la nivel național. Totul după ce o fată de 13 ani din județul Cluj a dispărut de acasă. [...] mai multe »
Ploaie de stele. Curentul de meteori Orionide ajunge în punctul maxim în noaptea de luni spre marţi
Orionidele, unul dintre numeroasele roiuri de meteori active într-un an, care poate fi observat în 2019 între 16 [...] mai multe »
Klaus Iohannis l-a desemnat pe Ludovic Orban în funcția de nou premier al României
Președintele Klaus Iohannis a anunțat într-o conferință de presă cine va fi următorul premier al țării. mai multe »
Măsurile urgente pe care liberalii vor să le ia când ajung la guvernare
Liberalii se mobilizează și întocmesc o schiță a unui program de guvernare, care în perioada de tranziție se [...] mai multe »
Klaus Iohannis și-a lansat candidatura la Timișoara, alături de un Robu timorat și un Orban cu ochii pe ceas
Klaus Iohannis a venit, duminică, la Timișoara, pentru a-și lansa candidatura la alegerile prezidențiale. Ca să îi [...] mai multe »
România, din nou pe primul loc. De această dată la numărul de fraude din fonduri europene
Potrivit Oficiului UE Anti-Fraudă, România se situează pe primul loc la numărul de fraude cu fonduri europene, în [...] mai multe »
VIDEO | Elev bătut de doi bărbați în curtea unui liceu
Un elev a fost bătut cu sălbăticie în curtea unui liceu din Suceava de doi bărbați. mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou