Reactualizat la:

Construirea unei autostrăzi va avea un cost standard pe kilometru de 5,05 – 6,1 milioane euro

Construirea unei autostrăzi va avea un cost standard pe kilometru de 5,05 – 6,1 milioane euro
Construirea unei autostrăzi va avea un cost standard pe kilometru cuprins între 5,05 milioane euro şi 6,1 milioane euro, fără TVA, iar reparaţia capitală a unei căi ferate va costa 1,19 milioane euro/km, fără TVA, conform unui proiect de HG elaborat de Ministerul Transporturilor.

 (5 comentarii)

Rectifica

Proiectul conţine 12 standarde de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport.

“Standardele de cost elaborate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii constituie documente de referinţă cu rol de ghidare in promovarea obiectivelor de investiţii, finanţate din fonduri publice, similare din punct de vedere tehnic cu obiectivele de referinţă prezentate în standardele respective. Standardele de cost (…) se adresează operatorilor economici, pentru elaborarea ofertelor în vederea contractării investiţiilor din domeniul infrastructurii în transporturi şi ordonatorului de credite pentru fundamentarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivelor de investiţii şi a necesarului de fonduri publice pentru finanţarea programelor de investiţii în condiţii de eficienţă economică”, se arată în document.

Standardele de cost vor fi actualizate periodic sau ori de câte ori este necesar, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor, în funcţie de evoluţia progresului tehnic şi al preţurilor resurselor specifice în domeniul infrastructurii în transporturi şi/sau pe baza solicitărilor fundamentate de alte organe de specialitate.

Normele nu cuprind cheltuielile aferente mai multor capitole din structura devizului general al investiţiei, aprobată prin Hotărârea Guvernului 28/2008, respectiv cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului, cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului, cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică, cheltuieli pentru probe tehnologice şi teste şi predare la beneficiar sau alte cheltuieli.

Potrivit anexei documentului, costul standard pe kilometru pentru autostrăzi extraurbane în zonă de deal şi de şes este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelaşi tip de autostradă în zonă de munte se ridică la 6,1 milioane euro.

Reabilitarea unui drum naţional clasa tehnică III are un cost standard de 761.000 euro/ km, iar cel pentru un drum naţional nou clasa tehnică III este de 3,86 milioane de euro/ km.

Pe segmentul feroviar, costurile standard pentru reabilitarea unei căi ferate coridor european şi pentru reparaţii capitale a unei linii de cale ferată sunt de 2,18 milioane euro/ km, respectiv 1,19 milioane euro/ km.

În sectorul naval au fost elaborate standarde pentru cheu maritim la -13,5 metri (21.450 euro/ml), cheu fluvial pereat (8.861 euro/ml) şi punct de trecere a Dunării cu bacul (551.845 euro/bucată).

Standarde de cost au fost elaborate şi în domeniul aerian, standardul de cost pentru o pistă de aterizare fiind, în funcţie de clasificare, de 391.071 euro/100 metri şi, respectiv, 557.500 euro/100 metri.

Sumele nu includ TVA şi au fost exprimate la un curs de 4,2 lei pentru un euro, luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru acest an.

“Este de menţionat faptul că, până în prezent, nu au fost elaborate standarde de cost pe baza cărora se realizează lucrările de investiţii din fonduri publice in domeniul infrastructurii de transport”, se menţionează în nota de fundamentare a proiectului.

Prin elaborarea acestora se urmăreşte evitarea subfinanţării sau suprafinanţării cauzate de erorile de fundamentare a costurilor lucrărilor de investiţii pentru obiectivele din domeniul infrastructurii de transport.

Cele 12 standarde fac parte din prima listă a obiectivelor de investiţii realizate din fonduri publice pentru lucrări de investiţii in domeniul infrastructurii de transport.

Autorii documentului notează că aprobarea proiectului va permite şi majorarea volumului obiectivelor de investiţii din domeniul transporturilor la nivel naţional, creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene şi adaptarea cheltuirii banilor publici, prin realizarea de lucrări de investiţii, atât la nevoile beneficiarilor finali, cât şi la resursele financiare existente.

mediafax



Comentarii 5

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor
Mai multe stiri din categoria România
Sefia DNA, deloc interesanta pentru procurori
Zero interes pentru poziția ocupată până de curând de Laura Codruța Kovesi, revocată de președintele Klaus [...] mai multe »
Abuz teribil la Iasi. Un baiat de 10 ani, tinut in lanturi de parinti
Polițiștii locali din Iași au descoperit un băiat în vârstă de 10 ani care era ținut în lanțuri de părinții [...] mai multe »
LIVE la volan: din nou, victime! Doi tineri, de 14 și 18 ani, morți într-un accident
Transmiterea video-urilor în direct în timpul șofatului face din nou victime. De data aceasta este vorba despre doi [...] mai multe »
Presedintele promulga o lege a justitiei. Iohannis: Suntem intr-o situatie delicata
Președintele României promulgă Legea 304/2004 privind organizarea judiciară. Într-o declarație făcută joi la [...] mai multe »
Concurs inedit: Găsește o filmare de 3 minute în care Viorica Dăncilă vorbește fără greșeli
Cei de la Dex Online au pus-o recent de un concurs, astfel încât propune să-l premieze pe primul internaut care [...] mai multe »
Pe străzile patriei circulă o maşină cu numărul M**E PSD!
Pe şoselele din România circulă un Audi cu numărul de înmatriculare „M**E PSD”. Imaginile cu autoturismul fac [...] mai multe »
Au fost anunţaţi cei 18 artişti şi ţările care concurează la Cerbul de Aur 2018
Juriul selecţiei Festivalului Cerbul de Aur 2018 a ales 18 candidaţi din 15 ţări pentru a concura pentru marele [...] mai multe »
Veste bună pentru familiile care au copii: Acordul unui părinte, pentru celălalt părinte care călătoreşte cu un minor, valabil pentru o perioadă de trei ani
Perioada de valabilitate a unui acord din partea unui părinte, pentru celălalt părinte care vrea să călătorească [...] mai multe »
Condiţiile meteorologice nefavorabile au generat pierderi în agricultură
Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a precizat miercuri pe o reţea de soclializare că fenomenele meteorologice [...] mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou