Reactualizat la:

Birocrație în plus: vrei curent la parcelă? Primăria cere de la Electrica, pentru tine!

Birocrație în plus: vrei curent la parcelă? Primăria cere de la Electrica, pentru tine!
Scris de Cristina Ghilea - Din acest an, beneficiarul direct – firmă sau persoană fizică, nu mai poate solicita de la Electrica SA extinderea rețelei.

Rectifica

Cu intrarea în vigoare a Ordinului ANRE 36/2019, cetățenii care vor să își tragă rețele de curent electric la parcelele de teren deținute trebuie să se adreseze Primăriei și nu Electrica SA.

Ordinul precizează că procedura de extindere a alimentării cu curent electric se realizează exclusiv la cererea primăriilor.

Administrațiile locale fac, deci, „munca de secretariat” între solicitant și Electrica SA, iar în relația deja greoaie pe care cetățenii o au cu administratorul rețelei de curent se mai introduce o verigă birocratică.

„Primăria va fi, la rândul ei, ca un mandatar pentru solicitanți. De regulă, dacă e depusă o cerere, Electrica face un studiu de rentabilitate pe baza căruia se împart cheltuielile pentru extinderea rețelelor, între Electrica, primărie și solicitanți”, spune Eduard Florea, directorul economic al Primăriei.

Evident, dacă extinderea de rețele e profitabilă pentru Electrica, implicarea financiară a societății de stat va fi mai mare. Dacă, însă, nu aduce profit în plus prin racordarea de numeroși clienți noi, e posibil ca întreaga investiție să cadă pe celelalte părți.

Primăria a ales „să se scoată”, din start, din aceste cheltuieli, legiferând asta prin hotărâre de consiliu local.

Primăria nu plătește!

Astfel, luna trecută, prin hotărârea 881/2019, au fost aprobate mai multe măsuri referitoare la solicitările persoanelor fizice sau juridice de extindere a rețelelor de distribuție a energiei electrice în Oradea.

Astfel, s-a decis că „Municipalitatea se implică, din punct de vedere administrativ și logistic, în sprijinirea inițiativelor de extindere a rețelelor de distribuție a energiei electrice corelate cu planurile locale de dezvoltare, fără a le susține financiar, întreaga cheltuială fiind în responsabilitatea solicitanților și a operatorului, în funcție de rezultatul studiului de fezabilitate”, transmite Primăria prin comunicat de presă.

Primul pas pentru extinderea rețelei este numirea de către solicitanți a unui reprezentant unic, care să țină relația și corespondența cu Primăria.

„După depunerea dosarului conținând documentele prevăzute de HCL nr. 881/2019, reprezentanții municipalității vor solicita operatorului efectuarea unui studiu de fezabilitate, care să reflecte atât componentele tehnice ale investiției cât și componenta valorică ce urmează a fi achitată de către solicitanți.

După obținerea, respectiv comunicarea studiului de fezabilitate către solicitanți, se vor contura două variante de lucru:

Varianta 1 – renunțarea la investiție. În cazul în care, după obținerea studiului de fezabillitate, solicitanții își retrag intenția de a realiza investiția, sumele puse la dispoziția municipalității conform art. 1, lit. 1, pct 4 din HCL nr. 881/2019 vor fi utilizate pentru achitarea studiului de fezabilitate întocmit de operator.

Varianta 2 – continuarea investiției. În cazul în care solicitanții decid continuarea investiției, asumându-și efortul financiar, între municipalitate și mandatar va fi semnat un contract de finanțare, care va conține clauze legate de mecanismul de decontare a sumelor necesare investiției”, spune comunicatul Primăriei.

Ulterior, Primăria va face un contract cu operatorul în vederea realizării investiției. Lucrările vor fi demarate numai după asigurarea, de către solicitanți, a sumelor necesare realizării acesteia.

„Cetățenii trebuie să plătească în avans pentru că, dacă se răzgândesc cu extinderea rețelelor, costul studiului de fezabilitate să nu rămână pe Primărie”, spune directorul economic, argumentând decizia luată în CL.



Comentarii 0

Vă mulțumim pentru comentariul dumneavoastra. - comentariul va fi verificat de catre un editor si numai in cazul aprobarii va aparea pe site.

 
1000
/1000 caractere ramase
Mai multe stiri din categoria BIHON Ştirile judeţului Bihor
Alătură-te campaniei umanitare „Fii și tu Moș Crăciun pentru o zi”
În preajma sărbătorilor de iarnă, ROEXPERTCAD, Asociația Pranic Healing Oradea și Dynamic Studio, organizează [...] mai multe »
Tango argentinian la Filarmonică
Filarmonica Oradea va fi gazda unui eveniment special, caritabil, de tango argentinian. mai multe »
Oradea va fi reprezentată de 3 talente locale la finala din București
A II- a ediție a concursului de interpretare vocală ‘Oradea Singing Stars’ s-a desfășurat sâmbătă la Lotus [...] mai multe »
Zoltan Teszari, pe locul șase în Topul celor mai bogați români
Patronul RDS&RCS se clasează și în anul 2019 în Top 10 cei mai bogați oameni din România, potrivit Capital.ro. mai multe »
Bihoreanul Laurențiu Țenț, noul președinte al Casei Naționale de Pensii
De luni, 9 decembrie 2019, Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) are un nou preşedinte. Acesta este bihoreanul [...] mai multe »
Ionuț-Vlad David, cel mai popular la „Cântă, cântă, gură scumpă”
30 de concurenți s-au aliniat la startul competiției după ce au trecut de preselecții. Vasile-Cosmin Cotârlă este [...] mai multe »
Creativitate și stil la Fashion Zone Alarm
Evenimentul s-a aflat la cea de-a IV-a ediție. Festivalul național de modă Fashion Zone Alarm s-a branduit, dincolo [...] mai multe »
Elevii de la Mihai Viteazul la Vienna Business Academy
Orădenii au participat la prima ediție a Târgului Internațional al firmelor de exercițiu desfășurat la Viena [...] mai multe »
Fiscul Primăriei a luat mai mult de la firme!
În acest an, fiscul Primăriei Oradea a colectat mai mult îndeosebi de la firme, comparativ cu anul trecut. mai multe »
Mai multe din categorie »

Autentificare



Ti-ai uitat parola?
Inregistrare user nou

Autentificati-va sau adaugati un comentariu pe CLON.ro

Autentificati-va pe CLON.ro:




Ti-ai uitat parola?

Comentati pe CLON.ro:

Completati numele si e-mailul dvs. in casutele de mai sus pentru a putea comenta ca utilizator neinregistrat.

Inregistrare user nou